10 ترفند کاربردی برای گلکسی اس 4
 
تکنولوژی جدید

 galaxy-s4-tipps-9

 گلکسی اس ۴ (Samsung Galaxy S4) قطعاً پر قابلیت‌ترین گوشی است که تا کنون به بازار آمده. امکانات بسیار زیاد و بعضاً فانتزی این گوشی توجه هر کسی را به خود جذب می‌کند. به طور یقین یکی از دلایل مهم برای فروش بسیار بالای ۱۰ میلیون دستگاه در کمتر از یک ماه، همین امکانات فراوان است که این گوشی دارد. این گوشی می‌تواند حرکات چشم، سر و دست شما را دنبال کند. وقتی چشمتان را می‌بندید و دوباره باز می‌کنید به طور خودکار پخش فیلم متوقف و دوباره از سر گرفته می‌شود تا چیزی از فیلم را از دست ندهید، هنگامی که به گوشی نگاه می‌کنید تصویر آن تاریک نمی‌شود یعنی متوجه می‌شود که دارید به صفحه‌ی آن نگاه می‌کنید، با بالا و پایین کردن سرتان می‌توانید صفحه را حرکت دهید، با نگه داشتن انگشت بالای یک پیام در صفحه‌ی دریافت، محتویات آن پیام را مشاهده می‌کنید بدون اینکه بخواهید دستتان را به صفحه بزنید،‌ و وقتی در خودرو هستید می‌توانید با حرکت دستتان در هوا آهنگ را عوض کنید بدون اینکه بخواهید به گوشی نگاه کنید و به آن دست بزنید. در این مقاله می‌خواهیم نگاهی به برخی ترفند‌های بسیار کاربردی داشته باشیم تا بتوانید بیش از پیش از امکانات گلکسی اس ۴ استفاده کنید.

برطرف کردن فاصله‌ی زمانی باز شدن صفحه‌ی خانه

ممکن است توجه کرده باشید که پس از زدن دکمه‌ی خانه، یک لحظه طول می‌کشد تا صفحه‌ی خانه باز شود. این فاصله‌ی زمانی از عمد گذاشته شده تا گوشی متوجه شود که آیا شما با فشردن دکمه‌ی خانه می‌خواهید صفحه‌ی خانه را باز کنید یا از قابلیت S Voice استفاده کنید. این برنامه یک دستیار هوشمند صوتی است که می‌تواند به سؤالات شما پاسخ دهد، برای کارها، راه حل پیشنهاد دهد، و اعمالی مثل فرستادن پیام را در گوشی انجام دهد. اگر از این برنامه استفاده نمی‌کنید، می‌توانید قابلیت باز شدن توسط دکمه‌ی خانه را برای آن غیر فعال کنید تا مزاحمتان نشود. برای این کار برنامه‌ی S Voice را باز کنید و در تنظیمات آن گزینه‌ی Open via home key را غیر فعال کنید.

Galaxy-s4-disable-s-voice-home-button-003

کار دیگری که می‌توان برای بالا بردن سرعت گوشی انجام داد غیر فعال کردن انیمیشن‌ها است. اگر به انیمیشن‌هایی که در صفحه استفاده می‌شود علاقه ندارید می‌توانید آن‌ها را این‌گونه غیر فعال کنید: ابتدا باید به صفحه‌ی Developer Options بروید. برای این کار به تنظیمات گوشی بروید و در قسمت More گزینه‌ی About Device را باز کنید. در این قسمت بر روی شماره‌ی مربوط به Build Number هفت بار انگشتتان را بزنید. حال اگر به عقب برگردید، در تنظیمات باید گزینه‌ی Developer Options را ببینید. در این قسمت می‌توانید انیمیشن‌های Drawing، Window animation scale، Transition animation scale، و Animator duration scale را غیر فعال کنید. با این کار طبیعتاً کمی افزایش سرعت احساس خواهید کرد.

galaxy_s4_developer

صرفه جویی در مصرف باتری

اگر فقط ۱۰ درصد از ذخیره‌ی باتری باقی مانده است و تا چند ساعت دیگر نخواهید توانست گوشی را شارژ کنید می‌توانید در قسمت تنظیمات سریع که در Notifications قرار دارد، گزینه‌ی Power Saving Mode را انتخاب کنید. حال می‌توانید بسیاری از قابلیت‌هایی که باتری زیاد مصرف می‌کنند را غیر فعال کنید. اگر می‌خواهید بیشتر در مصرف باتری صرفه جویی کنید می‌توانید اینترنت گوشی را نیز غیر فعال کنید چون خیلی باتری مصرف می‌کند.

samsung-galaxy-s4-power-saving

اجرای چند برنامه به طور همزمان روی صفحه

اگر می‌خواهید چند برنامه مثل مرورگر و لغت‌نامه را به طور همزمان روی صفحه داشته باشید به راحتی با نگه داشتن دکمه‌ی Back برای چند لحظه و انتخاب برنامه‌های مورد نظر از منویی که در سمت چپ صفحه باز می‌شود می‌توانید این کار را انجام دهید.

galaxy_s4-tips-multi-window

شخصی سازی بخش تنظیمات سریع

یکی از کاربردی‌ترین قسمت‌های این گوشی، بخش تنظیمات سریع است. تنظیمات سریع چند آیکون در بالای بخش Notifications دارد که به وسیله‌ی آن می‌توانید برخی قابلیت‌ها مثل Wi-Fi، Bluetooth و حالت بی‌صدا را فعال یا غیر فعال کنید. گزینه‌های این بخش را می‌توانید شخصی سازی نیز بکنید. برای این کار در بخش Notifications، آیکونی که شبیه چند مربع و دو فلش است را بزنید و سپس آیکون مداد را انتخاب کنید. حال می‌توانید گزینه‌هایی را که می‌خواهید، به بالای صفحه بکشید و جای گزینه‌های قبلی قرار دهید.

samsung-galaxy-s4-screenshot-quick-settings

انتخاب بالاترین کیفیت عکس برداری

اگر فکر می‌کنید گوشی گلکسی اس ۴ از همان ابتدا با کیفیت ۱۳ مگا پیکسل عکس می‌گیرد، اشتباه می‌کنید. کیفیت عکس برداری به طور پیش‌فرض کمتر از این است. زیرا عکس ۱۳ مگا پیکسلی بسیار بزرگ است و فضای زیادی بر روی کارت حافظه اشغال می‌کند و بعید است عموم کاربران احتیاج به چنین عکس بزرگی داشته باشند. برای عکس برداری با بالاترین کیفیت باید دوربین را باز کنید، به قسمت تنظیماتش بروید و بالاترین کیفیت را انتخاب کنید.

Galaxy-S4-Camera

۵۰ گیگابایت فضای مجانی در اینترنت دریافت کنید برای ۲۴ ماه

اگر با گوشی نرم‌افزار Dropbox را دریافت و نصب کنید برای ۲۴ ماه به طور مجانی ۵۰ گیگابایت فضای رایگان دریافت می‌کنید که می‌توانید عکس‌های خود را در آن آپلود کنید تا اگر یک وقت گوشی خراب شد یا به سرقت رفت، تصاویرتان را از دست ندهید. البته گوگل پلاس هم چنین قابلیتی دارد ولی Dropbox تصاویر را با بالاترین کیفیت ذخیره می‌کند.

dropbox50

فعال کردن قابلیت حرکت دست در هوا برای انجام کارهای مختلف

برای اینکه با حرکت دست بالای گوشی بتوانید به مکالمات پاسخ دهید یا آهنگ در حال پخش را عوض کنید، کافی است گزینه‌ی Air Gestures را از قسمت تنظیمات سریع فعال کنید.

galaxy-s4-air-gestures

عکس گرفتن از صفحه با روشی جدید

برای عکس گرفتن از صفحه، یک روش این است که دکمه‌های خانه و Power را با هم فشار دهید. روش دیگر این است که کف دستتان را روی صفحه بکشید. برای فعال کردن این روش جالب به آدرس Settings –> My Device –> Motion and gestures –>Palm Motion بروید و گزینه‌ی Capture Screen را فعال کنید.

palm_action_screen_capture_20130501

فعال کردن حالت بی مزاحم!

در حالت بی مزاحم (Blocking Mode) نه تماسی دریافت می‌شود، نه پیغامی، نه آلارم زنگ می‌زند و نه چراغ Notification روشن می‌شود. برای فعال کردن این حالت به تنظیمات بروید و در قسمت My Device گزینه‌ی ‌Blocking Mode را فعال کنید. هم می‌توانید آن را به صورت دستی فعال و غیر فعال کنید و هم می‌توانید آن را تنظیم کنید تا در زمان مشخصی به طور خودکار به کار بیفتد.

Samsung-Galaxy-S4-Hidden-Feature-Blocking-Mode-575x511

اگر می‌خواهید تماس از یک شماره‌ی خاص را بلوکه کنید یا به اصطلاح یک شماره را در لیست سیاه قرار دهید این مسیر را دنبال کنید: Settings -> My Device -> Call -> Auto Reject در این قسمت یک شماره وارد کنید و تیک مربع کنار آن را بزنید تا دیگر از این شماره تماسی دریافت نشود. می‌توانید یک پیغام هم تنظیم کنید تا شخص تماس گیرنده آن را دریافت کند و متوجه شود به چه دلیل تماسش رد شده است.

فعال کردن حالت نجات!

برای فعال کردن حالت نجات به این آدرس بروید: Settings –> My Device –> Safety Assistance و آن را فعال کنید. وقتی این حالت فعال است اگر مثلاً برای تفریح رفتید به طبیعت و مشکل خاصی برای شما پیش آمد، مثلاً در جایی گیر افتادید، با فشردن همزمان دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا، یک پیغام نجات به همراه یک عکس از دوربین عقب و جلو به همراه مکانی که گوشی در آن قرار دارد به دو نفر از مخاطبین که قبلاً آن‌ها را مشخص کرده‌اید فرستاده می‌شود.

galaxy-s4-tips-safety


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تکنولوژی جدید و آدرس teknologo.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 372
بازدید کل : 58494
تعداد مطالب : 88
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1